Etiyopya nasıl Hristiyan oldu?

Etiyopya nasıl Hristiyan oldu?

Etiyopya, dünyanın ikinci büyük Ortodoks nüfusuna (yaklaşık 36 milyon kişi) ve dördüncü yüzyıla dayanan bir Hıristiyanlık geçmişine sahip.
Mepa Haber Merkezi
Etiyopya, dünyanın ikinci büyük Ortodoks nüfusuna (yaklaşık 36 milyon kişi) ve dördüncü yüzyıla dayanan bir Hıristiyanlık geçmişine sahip.

Kilise tarihçileri, 300'lü yılların başlarında, Fréteusius adıyla bilinen, Tire'den (Lübnan'ın şimdiki sınırları içinde yer alan) bir Hıristiyan gezginin, Kuzey Etiyopya ve Eritre'de bulunan Aksum'un Krallığı'nda esir alındığını söylüyor. Serbest bırakıldıktan sonra bölgede Hıristiyanlığın yayılmasına yardımcı olduğu ve daha sonra İskenderiye Patriği (Mısır'da bulunan) tarafından Aksum'un ilk Piskoposu seçildiği biliniyor. Bugün Etiyopya'da var olan Ortodoks topluluğun dini kökenlerini Frumentius dönemine kadar dayanmaktadır.
 
Araştırma sonuçlarına göre Ortodoks Etiyopyalılar, küresel Ortodoks nüfusun yüzde 14'ünü oluşturmaktadırlar. Üstelik bu topluluğun, Orta ve Doğu Avrupa'da ve Amerika Birleşik Devletleri'ndeki Ortodoks Hıristiyanlardan çok daha dindar oldukları gözlemlenmektedir. Örneğin, Ortodoks Etiyopyalıların yüzde 78'i, Avrupa ülkelerindeki Ortodoks Hıristiyanların yüzde 10'u ve Birleşik Devletler'deki Ortodoks Hıristiyanların yüzde 3'i haftada en az bir gün kiliseye gidiyorlar.

Ortodoks Etiyopyalıların yüzde 98'i, dinin kendileri için "çok önemli" olduğunu ifade ediyorken; ABD'li Ortodoksların yüzde 52’si ve Avrupa'da yaşayan Ortodoks Hıristiyanların yüzde 28'i bu görüşü desteklemektedir.

Etiyopya'daki Ortodoks Kilisesi, diğer beş Doğu Ortodoks kilisesi (Mısır, Hindistan, Ermenistan, Suriye ve Eritre) ile birlikte geleneğin "Doğu" dalının bir parçasıdır.

Etiyopyalı Ortodoksluğun ayırt edici bir faktörü, Musevilik'ten köken alan uygulamaların kullanılmasıdır. Örneğin, Ortodoks Etiyopyalılar Yahudi Şabat'ı izliyor, sekiz günlük olan oğullarını sünnet ettiriyor ve Yahudi beslenme yasası olan Koşer’e riayet ediyorlar.

Buna ek olarak, Etiyopya Kraliçesi Makeda (Seb’e Melikesi) ile Yahudilerin bir Kral olarak gördükleri Allah’ın Peygamberi Süleyman’ın bir erkek çocuk sahibi olduklarını iddiasını içermesi nedeni ile Ortodoks Etiyopyalılar tarafından kutsanan bir metin iki farklı dini topluluk arasında tarihe dayanan bir bağ kurulmasını sağlamaktadır. Bahsi geçen oğul I.Menelik, yaklaşık 3.000 yıl önce Etiyopya'nın imparatoru oldu ve iddialara göre Kutsal Ahit Sandığı'nı Kudüs'ten Etiyopya'ya götürdü ve birçok Ortodoks Etiyopyalı hala bu sandığın Etiyopya’da var olduğuna inanmaktadır.

Kaynak: Mepa News